Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 13 maj 2010

Varning!

Om ni inte tål att läsa skrivna profaniteter bör ni sluta läsa här. Jag kan inte minnas att jag svurit tidigare i denna blogg men nu är det väl dags!?
En kvinna som låg och solade topless vid en pool i australien märker att det ramlar ner aska på henne, inser att grannhuset brinner och störtar till räddning.
Vad handlar artikeln om? Att hon satte andras säkerhet framför sin egen? Att hon visade mod, initiativ och kompetens att släcka en eldsvåda?
Inte så mycket!
Det den här stinkande, jävla sexistiska artikeln tar upp mest är det faktum att hon började släcka branden innan hon tagit på sig sin bikinitopp.
De berättar hur granngrabbarna njöt av uppträdandet och konstaterar att hon själv var "smoking hot".
Hade det ens blivit en notis om det varit en man?
Som avslutning måste de bara berätta att hon faktiskt stoppade in saker "där de hör hemma" till slut. Vaddå "hör hemma"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar