Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

fredag 3 december 2010

Mer reklam åt folket! Köp! Köp! KÖÖÖP!

Just nu känns det som jag mest gör reklam för shoppen här men faktum är jag känner att jag har sagt det jag en gång ville säga med den här bloggen.
Jag vet inte, jag kanske är färdig.
Eller tycker ni jag borde fortsätta? Vad skulle ni vilja höra om?

2 kommentarer:

  1. Naturismen är en sund och naturlig inställning till den egna kroppen, att vara naken är någonting positivt, inte något fult eller farligt. Naturismen är en sund instinkt i en förkonstlad värld. Kan vi tänka oss en värld utan naturism? Knappast!

    Visst, vi vet att en hel del människor lever med den knäppa inställningen att uppknäppt är förbjudet, de skyggar för sin nakna bild i spegeln - även om rummet är tomt och dörren låst.

    Alltså, naturismen är bra, mer naturism gör världen bättre och människorna fria och lyckliga.

    Återstår då att besvara Livsnaturists fråga om och hur vi ska engagera oss för naturismen, till exempel i olika fora på nätet, i bloggar och i andra media.

    Jag har själv haft naturistsidor på nätet redan på den tiden då Internet var i babystadiet, enkelt, flärdfritt och utan reklam...

    Via min svenskspråkiga hemsida fick jag kontakt även med utländska naturister, det fanns en nyfikenhet och ett intresse att diskutera naturismen. Sedan något-några år upplever jag att intresset för att diskutera naturism på nätet mer eller mindre har försvunnit. Mycket få kommentarer och inlägg...

    Den positiva tolkningen är att naturismen är så solklar, så enkel och så integrerad i våra liv att vi inte behöver diskutera detta.

    Finns det även andra tolkningar? Att naturismen har passerat "bäst före datum"? Att det är dags att knäppa igen, att dölja sanningen och leva vidare genom att förneka sanningen?

    Jag tror att naturismen behövs, i dagens samhälle mer än någonsin. Ytfixering och förnekande är nog inget som är bra i längden. Och då bör naturismen finnas även på nätet. Och i alla sociala sammanhang!

    Låt naturimens alla blommor blomma!

    SvaraRadera
  2. Klart du ska fortsätta! :-D
    Hejja Hejja Hejja Naturismen!

    SvaraRadera