Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 17 september 2009

Sluta tävla!

Jag följer bloggen Skriet från kärnfamiljen av och med författarna till boken med samma namn, Tinni Ernsjöö Rappe och Rebecka Edgren Aldén.
De skrev för ett tag sen om en FaceBookgrupp som agerar mot den kliniska heminredningstrenden och designhetsen som grasserar för närvarnade. Folk lägger upp bilder på sina ostädade hem med leksaker i drivor och smuliga köksbord för att visa att så här ser det ut när det bor människor i hemmen.
Jag kom att tänka på att det är så det funkar med social nakenhet för mig iallafall. Om jag visar mina valkar så får jag se dina ärr och så kan vi ta ner garden lite och ägna oss åt viktigare saker, som att prata med varandra istället. Då ser jag att ingen är perfekt, då behöver inte jag försöka vara det heller.
(Kan för övrigt säga att bilden i deras inlägg skulle kunna vara från vårat vardagsrum ser jag nu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar