Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

lördag 5 december 2009

Jaha, kom med nåt nytt...

Eftersom jag förstått att de flesta som läser min blogg redan är frälsta så kommer väl det här inte som nån nyhet? Det är ett utdrag ur en studie som publicerades 1969, så nån nyhet är det ju inte presenterad som heller.
Hör och häpna! Nudister ser inte den nakna kroppen (endast) som ett sexobjekt!
In non-nudist life, we see the opposite sex undressed during love making, and conditioning causes nudity to become associated with sexual excitement or behavior. Nudists, on the other hand, associate the naked body with volleyball.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar