Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

onsdag 19 september 2007

Jämställt?

Jag har lite svårt för den här debatten ibland när den förs av män, jag får lätt känslan av att det är killar som vill se mer bröst och använder jämställdhet som fana att marchera under.
Jag välkomnar initiativet av tjejerna och väntar intresserat på diskussionen.
Hur skall Fyrishov motivera förbudet inför JämO. Varför skall en fet man med B-kupa få bada i bara shorts medan en tjej med A-kupa inte får det? Vari ligger det sexuella i ett bröst? Det tog iallafall ett bra tag innan jag förstod att jag skulle bli upphetsad av bröst. Det är ju bara bröst... liksom...
Intressant är också att omröstningen på Unt är till fördel för förbudsivrarna. Hur tänker ni?

1 kommentar:

  1. Jag hittade din mycket intressanta blogg, och håller absolut med dig om det mesta du skriver. Men det går ju inte att förneka att en naken kropp givetvis kan vara upphetsande att se, men en vacker kvinna som klär sig i en välsittande baddräkt kan ju vara nog så intressant.
    Det viktiga måste vara att man måste få välja hur man klär sig. Jag tror inte att vi någonsin når dithän att man kan gå naken på gatan i en vanlig stad (även om det ju går bra i vissa naturistområden), men nakenhet på badstränder tycker jag bör accepteras. I Tyskland har man en mycket mer avslappnad attityd till dessa frågor. Gick naken en halvmil längs stranden i Warnemünde i somras. Där fanns påklädda, topplösa, helnakna, unga, gamla, barn, pensionärer, män, kvinnor, ja alla sorter, och ingen verkade må dåligt av det.

    SvaraRadera