Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

fredag 7 september 2007

Om det ändå vore så enkelt...

Den här artikeln berättar hur mycket bättre livet, världen och samhället skulle vara om vi levde som naturister.
Visst, jag vill att det skall vara sant det som står där men samtidigt är jag lite för cynisk för att våga tro att det är så enkelt(?).
Men med tanke på de krafter som finns som tjänar pengar på att vi ägnar tid, energi och pengar på att köpa kläder och genom dem upprätthålla skillnader mellan rik och fattig, kvinna och man och olika kulturer så är det inte speciellt enkelt heller.
Hur kan man tränga igenom den mur av marknadsföring som dessa företag byggt upp i skydd av kultur (inkluderande religioner)?
Debatt någon?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar