Dagens Dilbert är med på att vi skall vara duktiga konsumenter för att vara lyckliga.
Vill bara visa hur media, i det här fallet Aftonbladet, påverkar oss och lägger ord i våra munnar. I den här artikeln berättar de redan i första meningen att "Hollywoods stjärnor ser fantastiska ut.", inget att tvivla på där. Det som står i tidningen är väl sant? Det spelar väl inte nån roll att jag inte tycker de på bilderna blivit vare sig snyggare eller frächare efter de påstådda behandlingarna.
Jaja, börja med att stå framför spegeln och hitta allt som du ska vara missnöjd med. Glöm faktumet att ingen är perfekt, du är inte perfekt, det är det viktiga!
Seså! Ut och konsumera dig lycklig nu!
Innehållsdeklaration
Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.
torsdag 1 november 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar