Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

onsdag 30 januari 2008

Att resa lätt

Har fått en ny innebörd i och med den tyska resebyrån OssiUrlaub som tänker erbjuda flygturer till naturiststället Usedom i Östersjön där man kan resa naken.
Jag har tidigare listat saker jag skulle ha svårt att göra naken, jag tror resa med flyg skall in på den listan.
Tydligen skall man få lov att klä av sig först när man kommit ombord, annars hade väl ett argument varit att underlätta säkerhetskontrollen.
Jag har svårt att se njutningen att sitta på ett vanligen ganska svalt flygplan utan kläder, det är inte en miljö som lockar mig till nakenhet.
Kan inte ni som läser berätta vad och vad ni inte skulle kunna tänka er att göra utan kläder?

2 kommentarer:

  1. Den personen som kläckte ideén, hur tänkte han/hon? Är den personen naturist, eller är det bara en person som kom på ett sätt att profilera företaget och få pr i pressen?
    Har du några uppslag/förslag till varför man kommer på en sån idé?

    SvaraRadera
  2. Du är på helt rätt spår. Självfallet är det en reklam-gimmik för att få publicitet. Som jag skrev har jag svårt att se det njutningsbara i att sitta trångt fastspänd i ett flygplan, naken.
    Jag har ett par google-alerts uppsatta att notifiera mig om nyheter som rör orden "naturism" och "nudism". Efter OssiUrlaubs pressmeddelande har det varit en strid ström av artiklar om företeelsen och i stort sett alla nämner resebolaget. Lysande marknadsföring alldeles oavsett om det har varit raljanta artiklar eller seriösa rapperteringar.
    Jag vet att jag låter som en skiva som hakat upp sig men om den nakna kroppen vore sedd som vad som helst skulle såna här reklamkupper inte slå igenom så stort.

    SvaraRadera