Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

fredag 7 mars 2008

Vintern Ra...!

Nu är det ljuvligt, jag sitter ute i solen och skriver detta.
Började fundera på hur det ser ut rent demografiskt på nakenbadet i Fjällnora.
Jag är ju en del av en småbarnsfamilj och jag undrar om vi kommer att vara ensamma med barn där i sommar, isåfall blir det ju kanske inte så kul för barnen (iallafall det äldsta).
Nån som brukar vara där som har lust att ge en insikt om hur det ser ut?

Sen har jag hittat två artiklar som handlar om nakenhet i familjen:
Artikel i "The Telegraph"
...och en i "The Star Ledger"

Update!
En ypperlig artikel skriven av Emely Mendell på Babble.com.

Vad tycker ni? Farligt? Finns det nån maxålder på barnen när de skall/inte skall få se en naken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar