Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

tisdag 8 april 2008

Bränn BH:n?

Tja, vad skall man säga... och vem skall man tro på. Jag vet iallafall en industri som tjänar pengar på att sälja BH:ar. Forskarna däremot har nog inte så mycket att tjäna på att ljuga eller hitta på.
Unt
Aftonbladet
Vad tror ni?

...och när vi ändå pratar bröst vill jag rekommendera Stil i P1 från den 4:e April där de pratar om bröstens (de kvinnliga) betydelse inom modevärlden. Är små bröst lite finare än stora bröst som är lite vulgära?
Jag tycker det är märkligt att vi inte kommit längre än så idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar