Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

onsdag 23 april 2008

Den vanliga människan

Dagens tips är ett galleri med bilder på helt vanliga människor, vanliga i den meningen att de inte är fotomodeller. Det finns rynkor, ärr och hängbröst.
Det som slog mig var dock att det inte var nån som var helt ofriserad nertill, iallafall inte bland kvinnorna. Så vitt jag vet ser det inte riktigt ut så i det genomsnittliga omklädningsrummet, eller?
Men det såg jag även i boken Nakna Svenskar som vi köpte för ett par år sedan. Mycket intressant bok att bläddra i. Där avbildas ett antal svenskar, först med och sedan utan kläder. De har även fått svara på lite frågor och intressant att se är att flera stycken som trots allt låter sig fotas nakna inte vill uppge hur mycket de tjänar. Pengar är trots allt mer skam än den nakna kroppen, ett sundhetstecken kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar