Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 24 juli 2008

Nakendag

Idag har varit en av mina få dagar hittills helt utan kläder. Sitter på altanen nu och termometern visade nyss på dryga 27 grader i skuggan, dock har vi brutal kvällssol så det värmer på rätt bra. Blev ni avundsjuka nu? :)
Som tröst kan jag berätta om ett nakenbad som inte var så avslappnat som det borde, eller iallafall kände vi oss lite ifrågasatta efteråt.
Vi var hemma hos ett par i familjen som bor en bit bort, vi blev kvar längre än vi planerat och på eftermiddagen blev det bad. Vi hade såklart inga badkläder med oss och frågade om det var ok att vi badade utan, det var det då det är deras privata lilla strand. Jag blev dock lite förvånad då samtliga i familjen hade badkläder, tillomed den 4-åriga dottern hade tvådelad bikini. Undrar om de har det när de är ensamma också... Jaja, inte för att jag kommer att ligga sömnlös på nätterna med det här men jag undrar lite vad de skall med egen strand om de ändå badar påklädda, och vad tänkte de egentligen om oss, alla fyra spritt språngande.
Imorgon kommer det besök så då lär det få bli sarong iallafall.
Kan inte ni som läser det jag skriver lämna lite kommentarer, kanske en sommarhälsning från erat smultronställe och berätta vad ni gör.

1 kommentar:

  1. Tja, en egen strand kan ju vara bra att ha av flera skäl. Så man kan sola/bada naken utan att känna sig iaktagen, sola/bada naken så att man inte "riskerar" att folk stör sig på att man är naken, man slipper högljudda tonåringar som spelar boll precis där man ligger och försöker sola, man slipper barn i vattnet som envisas med att stänka vatten på en innan man hunnit doppa sig (om man nu är en sån som jag som går i vattnet och inte hoppar i).
    Familjen med full mundering kanske inte hade tänkt tanken att bada utan kläder. Det är nog vanligare än du tror att folk inte tänker i de banorna. Vem vet, ni kanske sådde ett litet frö hos dom :).

    SvaraRadera