Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

tisdag 9 februari 2010

Ibland känner man sig privilegierad

Idag på jobbet när jag satt och läste på en sajt med information om ett verktyg jag använder i min yrkesutövning fastnade min blick på en länk i sajtens vänstermarginal, där det i övrigt presenterades relevanta avdelningar med diverse information. "Dress Code" stod det. Hm, kan ju vara intressant att se vad denna datanörd har att säga om det tänkte jag. Ioförsig så är verktyget som presenterades det tyngsta, dyraste och i mina ögon klumpigaste i branschen så jag hade mina aningar.
Läs vad som kan vänta dig om du tänker söka jobb i USA. Snacka om att man inte får sticka ut utan all personlighet skall slipas bort och du skall bara pressas in i fållan och prestera.
Jag vägrar tro att amerikanen i gemen är inkompetent när det kommer till att se förbi eventuellt håriga armar på kvinnor eller en färgad skjorta på en man.
Det är facinerande ibland att se så tydliga skillnader mellan generationer. Den här mannen representerar de gamla och i våra ögon stela i branschen.
Och på samma sätt som han skulle stänga ute unga kompetenta personer med en tatuering så skulle han inte få sätta sin fot på ett modernt web-2.0-företag.
Tänk om vi fick jobba nakna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar