Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 11 februari 2010

Varför är jag anonym?

Ja, frågan är kanske om jag är så anonym som jag verkar här. Jag äri vilket fall inte så paranoid som jag borde vara om jag vill hålla mig okänd inför mina läsare, men det får ni forska i själva om ni är nyfikna.
Men skall man behöva vara anonym bara för att man är övertygad om att nakenhet inte är nåt skamligt och vill debattera det med andra? Nej, egentligen inte tycker jag och var jag ensam så skulle det nog kunna förekomma både namn och bild. Min anledning är bara att jag har människor runtomkring mig som jag vill ta hänsyn till. Jag vill inte att mina barn skall ha "den där knäppa farsan", inte för att jag hyser nån förhoppning om att slippa vara pinsam under perioder under deras uppväxttid, det vet jag att jag kommer vara, men jag vill heller inte sticka ut ur mängden allt för mycket. Om deras klasskamrater skulle hitta bilder på mig utan kläder antar jag att de skulle få stå till svars för det och eftersom det inte står under deras kontroll vill jag heller inte utsätta dem för det.
Hur öppna är ni andra? Vet folk på era arbetsplatser? Familj och släkt? Vänner?
För mig har det varit enkelt att berätta för en del medan andra får leva i ovisshet. Det beror främst på vilket förtroende jag har för personen i fråga och på hur jag tror att den kommer att ta det. På sistone har jag dock börjat berätta mer öppet om det, det är ju trots allt inte nån stor grej. Det lustiga är att varje gång jag berättat om det för nån så har jag slagits av vilken icke-sak det oftast är.
Skulle du själv ställa upp på en intervju där ett krav var att du skickar in en bild av dig själv med full-frontal-nudity, som skall publiceras tillsammans med intervjun? I mitt fall gäller det en blogg, en rätt stor blogg som förvisso bara är stor inom nudistvärlden men ändå. Jag är tveksam till att jag vill ha min nakenbild seglande omkring därute av ovan nämnda skäl. Dessutom är jag övertygad om att man kan, och kanske bör, debattera nakenhet med kläderna på för att inte de som lyssnar inte skall tappa fokus och för att man inte skall stoppas i knäppskallefacket.
Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar