Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 4 november 2010

Pessimistväder

Jag vet inte om det bara är vädret och mörkret som spelar spratt med mig men jag tycker det känns lite mörkt.
Jag har ju tidigare pratat om mina anledningar till att blogga och bedriva propaganda för naturism. Rent egoistiska skäl alltså, jag vill att det skall finnas möjlighet att bada och relaxa utan kläder. Jag tror det skulle vara en tråkigare tillvaro om den möjligheten försvann.
De sista föreningsbaden har varit glest besökta, så pass glest att vi går back. Går vi tillräckligt back kan vi inte fortsätta och då blir det slutbadat utan kläder i Uppsala. Därför försöker jag informera, inspirera och locka folk att komma till baden och åtminstone prova på.
Min dröm för tillfället är att till exempel Svettis skulle bli ett spa med åtminstone ett par dagar vikta åt oss som vill relaxa utan kläder.
Som det verkar nu känns det avlägset.

Vill bara passa på att påminna om badet ute i Delfinen på söndag. Föreningen bjuder på kaffe så tag med knytfika om ni vill. Anmäl gärna innan så vi vet hur mycket kaffe som skall göras, 018-50 29 75.
Delfinen är alltså en bassäng som primärt används för babysim och rehabverksamhet. Bassängen är extra varm och barnvänlig. Passa på innan de stänger vid årsskiftet.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hörde igår om att det går rykten om att Svettis kanske ska bli spa eller liknande..
    Jag tycker vi isf ska slå på stora trumman och uppvakta SH Bygg med information om naturismen och hur det ser ute på kontinenen med alternativ för nakenbadare.
    För om de inte får input och information kan de inte agera utifrån den....

    SvaraRadera
  2. Låter lysande. Kör föreningen kontakten?

    SvaraRadera