Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

tisdag 7 juni 2011

Jag sitter och gapar som en fågelholk!

Jag trodde aldrig att jag skulle få läsa det här på just den sajt där det stod...
Men jag borde veta bättre än att bli förvånad, det har jag försökt sluta med länge.
Bra skrivet Bella, hoppas du kan hjälpa till att föra ut det till alla tjejer som läser dig. Man måste inte vara perfekt! Man får ta det onda med det goda, och kan man värdera det goda mer än det onda så är mycket vunnet.
(länken snodde jag från Body Palace)

2 kommentarer:

  1. Det är lätt för henne att säga sånt när hon uppfyller samhällets krav på kvinnlig skönhet. Det hade säkert varit svårare om hon var överviktig, inte uppfyllde skönhetsmallen, osv.

    SvaraRadera
  2. Det har du alldeles rätt i Janne!
    Jag blev bara väldigt förvånad att få läsa ett sånt uttalande från den personen. Jag trodde inte hon skulle ta den ståndpunkten.
    Hoppas hon kan övertyga trots att hon själv ansluter till utseendenormen.

    SvaraRadera