Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 11 december 2008

Klädreklam! Här?!

Njae.. men de här var lite roliga tycker jag. Det som är noterbart är ju att twisten i det hela bygger på det tragiska faktum att det finns en norm som säger att alla kvinnor måsta ansa sin kroppsbehåring.
Jag ser det som ett sätt att markera sitt missnöje med den normen utan att behöva klä av sig alla kläder. Vilket jag ioförsig tycker är ett trevligare och skönare sätt, men det passar ju inte alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar