Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

söndag 14 december 2008

Lite lästips

All Nudist verkar ha fått upp farten ordentligt på sistone och postar ganska friskt för tillfället, här är ett inlägg som jag kan skriva under på och jag tror jag har försökt skriva om just det förut.
Det motsägelsefulla i att det är vi som är nakna utan att försöka sälja nånting som är de som har konstiga värderingar, att det är vi som kan separera på nakenhet och sexualitet som är omoraliska och att det är vi som vågar ha roligt utan kläder som skall drivas med och skrattas om.

Tidigare länkade de till den här bloggen och det här inlägget. Det ger en bra insikt i vad man kan tvingas tänka på som ensam kvinna som vill besöka naturistställen. Frågan som bör infinna sig är: Vad gör vi åt de personer (män) som tror att bara för att vi tar av oss kläderna så är alla fria villebråd för flirt? Är det till oss män som inte har fingertoppskänsla när det kommer till kvinnor söker sig? Tror de att det gäller andra regeler?
Jag vet inte vad vi kan göra för att förhindra detta, lyckas vi med det är mycket vunnet för en jämnare balans mellan könen. Vi varken kan eller vill väl förbjuda flirt, om ömsesidigt tycke uppstår så är det väl bara att ragga på. Men det här verkar mera handla om en ensidig handling och det är ju inte accepterat nån annanstans heller.
För er tjejer som är nyfikna, har frågor eller bara vill läsa mer så har de satt upp en avdelning på sin blog med kvinnorelaterade länkar och artiklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar