Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

tisdag 6 juli 2010

Nakendagar

Har nu varit på plats i stugan ett par dagar och har i skrivande stund varit helt befriad från kläder i ca 48 timmar. Sarong och morgonrock räknas inte riktigt tycker jag.
Gårdagen spenderades i stort sett helt utan att göra något produktivt mer än att leka med barnen. Idag däremot har det varit lite svalare och därmed har vi bland annat kunnat jobba i trädgården med att baxa upp stora stenar som stuckit upp ur gräsmattan. Allt har gjorts utan kläder och därmed också minimalt med svett. Min teori nu är att ordet pungsvett aldrig ens tänkts innan kalsongen var uppfunnen.
Det är helt uppenbart att kroppens kylsystem (som är unikt och en grund för våran evolutionssuccé) funkar bäst när det får arbeta ostört. Jämför med att köra AC:n i bilen och ha rutorna nere en het
sommardag.
Såg just grannarna på andra sidan sundet gå ut på bryggan och ta sig ett kvällsdopp. Även på det här avståndet som endast avslöjar avsaknad av badkläder är det skönt att se fler som näckar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar