Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

måndag 5 juli 2010

Nya bekantskaper

Har den senaste tiden pratat väldigt öppet med folk om mitt nakenbadande och hur tankegångarna runt det går. Det som är intressant är att i stort sett alla har varit positiva och nyfikna, häromdagen hade vi besök i stugan som redan innan de kom ut hade bestämt sig för att prova på nakenbad, och så blev det. Jag tror att de blev, om inte helsålda, så iallafall positivt inställda. Vi får väl se om de hänger på till den allmänna stranden senare.
I samtalen innan var det också intressant att få frågor som jag trodde jag funderat på men det var ändå svårt att formulera svar. När började jag med naturism? Vaför? Hur fungerar det?

När vi var i Fjällnora här i fredags så dök det för ovanlighetens skull upp en småbarnsfamilj till och det var nåt bekant över dem, det visade sig att vi brukade hänga på samma öppna förskola när det begav sig. Kul att få träffa nya, gamla bekanta.
Nu återstår att se vad övriga nyfikna vill prova på framöver.

Ha en skön sommar nu och kom ihåg att vara nakna när det bjuds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar