Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

fredag 5 september 2008

Det finns hopp!

En helt underbar artikel skriven av en kvinna som låter sin tvååriga dotter springa naken närhelst hon känner för det. Bra argument, bra skrivet och sant.
Jag tror och hoppas att hon kommer få rätt i att hennes dotter kommer ha en större chans till en vettig kroppsuppfattning som vuxen och tonåring.

I kategorin övrigt kan jag tipsa om en sida med lite naturistvideos av skiftande kvalité. Lite för mycket fokus på modellsnygga poserande tjejer i en del av snuttarna medan andra låter vanliga naturister berätta vad nudism/naturism betyder för dem. Mycket naturistinriktad reklam på sidan så beroende på var du jobbar kanske du får kolla in den hemifrån ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar