Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 4 september 2008

Kejsarens nya kläder

Vore det inte roligt att testa dessa kläder på stan? Kan man bli lagförd? Man har ju kläder på sig!
Jag pratade om detta med en kompis förut, vad skulle hända om man gick till en simhall iklädd hudfärgade badkläder med "nakentryck". Skulle det anses uppseendeväckande och förargande? Varför isåfall? Skulle det funka med badkläder som endast var hudfärgade och i såfall vad vore skillnaden för en kvinna att sminka över bröstvårtorna och raka sig mellan benen?
Mycket svammel... kommentarer tack. (Är jag bara ute och cyklar för att jag sitter och har tråkigt just för tillfället?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar