Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 12 februari 2009

Nyfiken i en strut

Hur fungerar det i andra kulturer? Alltså inte den västkultur som vi omger oss med dagligen utan tillexempel den Koreanska? Hur ser man på nakenhet där? Är det lika sexualiserat och skamfyllt eller är det kanske inte nån big-deal.
Det verkar iallafall som att de kan komma att få sin första nakenstrand i landet.

En annan sak jag är nyfiken på som jag skrivit om förut är hur de som är synskadade ser på nakenhet. Kläderna vi bär (när det är varmt iallafall) är ju till största del visuella markörer. Hur funkar det om man befinner sig i ett sällskap där ingen ser? Jag har hittat ett forum för synskadade på nätet men jag vågar inte registrera mig och ställa den frågan.
Finns det nån med erfarenhet här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar