Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

tisdag 10 mars 2009

Normalisering

Här är ännu en sajt som fokuserar på att normalisera den naturliga variationen.
det finns ingen "normal" kropp, alla är olika och därmed är vi alla lika bra.
Jag låter som en repad skiva (om ni vet vad som menas med det barn) när jag frågar: Hur kul skulle det vara om alla såg likadana ut (därmed som idealet)?

Förresten vill jag bara tillägga att när jag pratar om avsexualisering av den nakna kroppen så är det inte för att jag har nåt emot sex eller för att jag tycker sex är nåt konstigt. Sex är fullt normalt och en naturlig del av livet. Det jag menar är att det blir så skevt när den nakna kroppen alltid skall kopplas till sex samtidigt som sex har blivit ett sätt att få uppmärksamhet (ofta för produkter som inte fyller nåt naturligt behov). En person kan vara sexig oavsett om hen är påklädd eller avklädd, det behöver inte sitta i kläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar