Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 25 juni 2009

Det finns bara bröst!

Sen om de sitter på en person med snopp eller snippa har väl inte nödvändigtvis med saken att göra?
Visst, de är oftast större på kvinnor. So?! Som Trollhare skriver så är de
två små hudbitar fyllda med mjölkkörtlar och fett
och borde få bli behandlade som det. Oavsett vem de sitter på.
Sanna Ferm från nätverket Bara Bröst har också en bra kommentar där hon kärnfullt avslutar med det som borde vara en sanning för alla:
Kvinnors bröst är inte mindre anständiga än mäns


Sen vet jag inte om jag ens skall bemöta kommentarerna på mitt förra inlägg om detta men jag har väl inte nåt bättre för mig just nu.
@asdf: Nej, det är inte ok att gå omkring med "bånge" i simhallen. Ja, det kan väl hända även där men då får man vara diskret och gå undan tills det gett med sig. Att bada är inte en sexuell situation, oavsett om en kvinna visar brösten, är helnaken eller har burkini.
@Anonym1: Precis, vi har alla regler, det saken gäller är att vi skall ha samma regler för män som för kvinnor. Bröst är inte könsorgan.
@Anonym2: Ja, det är väl nästa strid att ta. Rätten att få bada bekvämt utan äckliga kläder utan att det blir nåt sexuellt eller konstigt av det. Läs resten av min blog får du se var jag står i den frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar