Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

tisdag 2 juni 2009

Nytt nummer av naturisten.se

Finns på www.naturisten.seoch precis när jag såg det så hade jag lyssnat klart på förra veckans Godmorgon Världen i P1 som de tipsar om på sin framsida.
Det är riktigt tragiskt att det skall gå i den riktningen att ungdomar tränas att tro att de inte får visa sina kroppar, inte av moraliska skäl, utan av estetiska. Det är fel på så många nivåer...

Annars var det en underbar helg med årets första familjebesök på Fjällnora. Nu skall jag ta tag i sand-problemet därute, nån är ansvarig och det kan inte få vara som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar