Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 4 juni 2009

När man vågar

I en utmärkt artikel i Associated Content skriver The Emerging Nudist (under pseudonym) om hur det var för honom när han gick från textilare till nudist.
En mycket bra artikel, speciellt om du tillhör de 10% som svarat "Sugen, men vi får se om jag vågar" i min undersöknining med frågan: "Tänker du bada på nakenstrand i sommar?".
Undersökningen är klar och såhär blev resultatet:
93 röster totalt
59% som tvärsäkert kommer att nakenbada i sommar.
20% som förmodligen kommer att bada nakna.
10% är sugna men osäkra på om de vågar.
5% är helt säkra på att det inte kommer att ske.
De jag tycker är intressantast är de 10 procenten som kanske bara behöver en liten knuff i baken för att våga prova. Jag tror dock att det de vill ha för att våga varierar. När jag har frågat folk i min närhet så är det ibland tryggt sällskap som är viktigast medan det för andra verkar vara viktigare att vara utan bekanta runt sig.
Nån som har nåt annat ni vill ha för att våga?
Vill ju bara tillägga att jag har läst väldigt lite repporter från folk som provat och blivit besvikna. De flesta verkar bara ångra samma sak som jag själv, att jag inte började tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar