Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

onsdag 18 maj 2011

Det kom ett svar!

Jag skickade ju ett brev till Christer i P3:s Funkispanel och det kom ett svar.
30 minuter in i detta klipp kommer min fråga med. Och det verkar som min misstanke bekräftades. Iallafall var det så jag har tänkt i mina funderingar kring det här, om man inte ser så lägger man mindre vikt vid ytan.
Gillar att hon ställer frågan tillbaka till oss seende om varför det skall vara så stor grej. Lite konstigt med att hon försvarar badklädesbärandet med att "Det är ju så man gör. Det är ju normen." Måste man följa normen?
Någon som har några reflektioner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar