Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

fredag 21 november 2008

Nudisttest

Går du runt och funderar på om du är nudist eller inte? Jag skall här försöka sätta ihop ett test så att du skall kunna komma till ro med dina funderingar.

  • Många av oss badar och duschar ofta mer som avslappning och för att det är skönt än bara för att bli rena. Prova att nästa gång bära badkläder hemma i badkaret eller i duschen.
    Tycker du att detta var skönare än de gånger du har varit utan badkläder?

  • En del tycker att sex och nakenhet inte går att separera.
    Har du alltid (någon form av) sex när du är naken?
    Är du alltid helt naken när du har sex?

  • Tänder du endast och uteslutande på att se genitalierna på andra personer?

  • Tror du, innerst inne, att alla andra ser ut som fotomodeller med persikolen hud och fria från alla livsmärken?

Svarar du nej på åtmistonde tre av ovanstående är du förmodligen rätt positivt inställd till att prova på social nakenhet och att till exempel bada naken tillsammans med andra. Bor du i Uppsala, eller tillräckligt nära, så tycker jag att du skall komma till Svettis imorgon (lördag den 22:a November) kl 15:30 och njuta utan kladdiga kläder, bästa ni kan få för 50:- idag.

När jag ändå är inne på ämnet tar jag och summerar min fråga som legat här i högermarginalen ett tag. Tydligen så är 50% av er läsare (eller iallafall av de som svarat) en 5:a på The N-scale. Ingen var anti-nude, vilket känns skönt. Så här blev fördelningen:

  1. Obsessive Anti-Nude, (0) 0%

  2. Live and Let Live Anti-Nude, (0) 0%

  3. Not For Me But I Can Understand, (6) 12%

  4. Nude Curious, (3) 6%

  5. When The Time Is Right Nude, (25) 50%

  6. Wholesomely Nude, (10) 20%

  7. Nude To The Core, (6) 12%


Kanske nån av er tre som är nyfikna på naturism vågar prova på imorgon, vore roligt att träffa fler nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar