Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 30 april 2009

Löparsäsongen har börjat

Den har börjat för länge sedan om vi skall vara noga, dock har jag inte lyckats springa så mycket som jag önskar, beroende på tidsbrist och diverse småsjukdomar. Men nu börjar det lossna.
En sak som lockar mig är att få prova att springa en längre sträcka, >5 km, i bara strumpor och löparskor. Här står om ett event i USA där deltagarna springer 5 km helt utan kläder, iallafall de flesta. det finns ju ett närmare lopp också, Nakenmilen i Finland.
Jag kan tänka mig att det är en väldig frihetskänsla att springa helt utan kläder och få luftkylning överallt. Det är ju trots allt det vi är byggda för, att ta oss fram gående eller springande, nakna.
Finns det nån som är sugen på att haka på nåt år?

UPDATE: Ett blogginlägg om naken-fitness. Det låter ju skönt tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar