Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 28 maj 2009

Häsosam kroppsacceptans?

Om vi nu lyckas ta steget att bli mer accepterande av olika kroppsformer och lyckas se bortom valkar, gäddhäng och annat som vi tränats att se ner på, betyder det att vi skall släppa allt och låta våra kroppar förfalla?
Nej, jag tycker verkligen inte det. Om jag gillar min kropp tar jag hand om den, utan att låta det gå till någon överdrift. Det handlar inte om att få en perfekt kropp, utan om att ta hand om sin kropp och låta den må bra. Vi är utvecklade och byggda för att röra på oss, mycket mer än vad vi gör i gemen i dagens samhälle.
Här finns en blogpost som också diskuterar ämnet. Jag lade även in ett inläggNybyggarnas forum där jag efterlyser andra naturister med hälsointresse. Finns det några?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar