Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 28 januari 2010

Strunta i idealen

Ja, varför skall vi försöka uppnå något som är omöjligt? Det är en Sisyfoskamp, så fort du fixat till en detalj med ditt utseende kommer du att se en annan som inte stämmer med din bild av den perfekta kroppen.
Försök istället, som de säger i artikeln, att acceptera det du har och upptäck vilket underverk din kropp är. Min väg till att acceptera och till slut tycka om min kropp gick till stor del genom social nakenhet. Det är en otrolig kick för självförtroendet och självkänslan att vara naken inför och tillsammans med andra människor och känna att man duger ändå.
Kom och prova på nakenbad nångång, ta det stegvis och börja med nära vänner och känn friheten det ger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar