Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

måndag 4 juli 2011

Hur berättar du om din naturism?

Säger du att du/ni varit och badat i helgen vid fikabordet eller specificerar du att du/ni varit och nakenbadat?
Om ni inte berättar, vilken är er anledning? Om ni berättar, vilken är er anledning och vad har ni fått för reaktioner? Berätta här!
Här är ett inlägg från Bare Oaks som tar upp samma sak. Vill ni ha en annan mug än den de föreslår så finns det i Naturistens butik.

6 kommentarer:

  1. Till de flesta brukar jag säga att vi har varit ute och badat, men inte att vi har besökt nakenbadet, eftersom de flesta vi känner inte är nakenbadare och heller inte skulle förstå varför man tycker om det. Det är bara ett fåtal som känner till att vi går dit och för dem är det helt naturligt att säga att vi har varit där eller att de frågar ”ni var väl på nakenbadet”. Egentligen inget att inte berätta utan tvärtom, när man väl har provat på det är man fast, det är en ljuvlig känsla att känna hur sol, vind och vatten tar tag i hela kroppen

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar.
    Det är väl ungefär som för oss då, och många andra som jag försttt, att man berättar för de närmaste och de man anar kommer förstå.
    De som förstår är ofta också intresserade av att prova, och sen är man ju fast som sagt :D

    SvaraRadera
  3. Jag sticker inte understol med vad jag gör, har jag varit på ett nakenbad berättar jag. Det är inget jag håller hemligt. Mina kompisar och familj brukar inte reagera på detta.

    SvaraRadera
  4. Skönt, Tone. Jag har på sistone också blivit mer öppen med det, det är nog inte många kollegor som inte känner tull det.
    Har du nån gång fått höra nåt negativt? Blir folk nyfikna och vill följa med?
    Min fru har tillexempel fått fler intresserade kommentarer än vad jag fått, mest från andra kvinnor. Tror du kvinnor är mer öppna?
    Någon annan med liknande erfarenheter?

    SvaraRadera
  5. Har inte hört något positivt eller negativt men heller igen nyfikenhet. Om kvinnor är mer öppna, tror inte det.

    SvaraRadera
  6. Näe, det finns ju liksom inte nån anledning till att det skulle vara så. Annat än att många män fortfarande kan vara lite "omognare", eller iallafall ha en attityd som inte låter dem ta det seriöst. Ingen av mina kompisar har visat nåt större intresse iallafall.
    Jag har heller inte stött på någon som varit negativ, oförstående däremot har jag mött och försökt förklara för.

    SvaraRadera