Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 22 maj 2008

Naken självkänsla

Hittade ett test i SvD som skulle berätta hur bra självkänsla du har och även ge råd.
Mitt resultat, på en skala 1 till 100 blev 72. Vet inte om jag skall tolka det som att jag inte är helt hundra då.
Dock tyckte jag nog att resultatet stämde rätt bra med hur jag känner mig och råden verkade faktiskt rätt vettiga och inte bara blaj som ofta är fallet i den här typen av test.
Om inte de råden hjälper så kan ni prova Peter Nilssons råd, för de är alltid gratis.

Det finns ju filosofier och teorier som påstår att social nakenhet främjar utvecklingen av självkänslan, vad tror ni?
Jag kan ju bara vittna om att jag känner mig starkare efter att jag vågade slänga av mig kläderna inför andra, frågan är kanske vad som kommer först? Klädde in av er för att ni kände er starka eller kastade ni av er kläderna med skräck och kom ut starkare?
Nån med egna erfarenheter som vill berätta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar