Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

fredag 22 augusti 2008

Naturliga kroppar

Kommer inte ihåg om jag länkat till den tidigare men det får bli en repris då.
Allt om barn skriver om en blogg som jobbar för att visa upp normala, naturliga kroppar som fött barn.
Våga klä av er! Gå ut på nakenstranden och se er omkring! Se alla kroppar i olika åldrar och inse att alla åldras och förändras. Det är inget att skämmas över, det är möjligen nåt att sörja, men gör det då och gå vidare. Jag är ledsen med vi kan inte leva för evigt och framförallt kan vi inte vara 20 för evigt.
...och ärligt talat, vill vi det?

2 kommentarer:

  1. Ibland önskar jag att jag hade ork som en 20-åring.

    SvaraRadera
  2. Precis!
    Det är sånt man borde bry sig om. Varför bry sig om bröstvårtorna hänger 5 cm lägre nu än för 10 år sedan eller om snoppen ser mindre ut än andras i omklädningsrumet? Det vi borde bry oss om är att magen kanske växt lite väl mycket, den där leverfläcken som växer, att flåset är sämre osv. En person som är trygg och nöjd i sin operfekta kropp är mycket snyggare än den som är osäker och missnöjd med sin något "perfektare" kropp. För så "snygg" som fotomodellerna är ingen - inte ens fotomodellerna! Dessutom är ju en helt "perfekt" kropp ganska ointressant - vem fan vill ha Barbie? Det är ju inte det perfekta, det som inte sticker ut som gör oss till dem vi är utan våra egenheter.
    Vårda din kropp, njut av din kropp, njut av livet.

    SvaraRadera