Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

onsdag 1 oktober 2008

Lite blandat från de senaste dagarna

Det är ju alltid intressant att få höra vad folk tror och tycker om oss nakenfisar. I den här artikeln förfasar sig en skribent över att hennes väninna blivit naturist. Jag kan ju inte rå för att få lite fördomar om artikelförfattaren baserade på vad hon skriver.
It’s one thing to get together with a group of like-minded people who want to change the world, or learn Spanish, or gossip about Brangelina. But naturists are united by nothing more than the fact that they have bodies. Once they’ve gotten nekkid and walked about a bit, what else is there to do? You’re not even supposed to be judging anyone’s looks.

Hon får det att låta som nåt negativt att inte få bedöma andras kroppar, jag tycker det låter som nåt väldigt ytfixerade personer skulle sakna. Det är ju knappast så att det saknas chanser att bedöma andras utseende. Och skulle inte världen ändras om varje människa fick känna sig accepterad i sin egen kropp?

En annan skribent roar sig med att berätta att det inte kommer att vara nåt problem med fluktare på den föreslagna nakenstranden då naturister är så fula. Visst, allt stöd är väl bra och hennes artikel kanske får nån att googla upp vad naturismen står för och eventuellt prova på.

Jag skall försöka skriva lite mer snart, har ett par idéer jag skall sätta på pränt.
Som vanligt, känn er fria att kommentera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar