Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

tisdag 21 oktober 2008

Nybadad

Så här mer än en halv vecka efter badet är nog rubriken lite missvisande.
Givetvis hade jag tänkt avrapportera begivenheten här och efter kommentaren på förra inlägget så är jag ju tvungen att sätta lite fart.
Min gissning är att vi var nånstans mellan 15 och 25 nakenfisar som badade, bastade och umgicks under eftermiddagen. Stämningen var mycket avslappnad och välkomnande. Trots att jag inte kände mer än en person när jag kom så kände jag mig aldrig utanför utan fick genast komma med i diskussioner av allehanda slag. Till exempel avhandlades samhällets brott och straff nere i bastun.
Nu har jag tillslut även hälsat analogt på grannbloggen Nakenstickaren, en mycket trevlig och öppen person.
Jag kommer helt klart att återkomma så ofta det finns möjlighet och rekommenderar alla andra detsamma. Mer värde för 50:- får man leta efter.

UPDATE!
Jag glömde ju! Det roligaste på hela kvällen var ju när det trippar in två tjejer nånstans i närheten av 20-strecket, I BIKINI. De tittar lite runt på alla oss som knater omkring, sitter och pratar och simmar nakna helt oberörda och kliver sedan ner i bassängen och börjar simma sina längder. Med jämna mellanrum kastar de en blick runt som för att kolla om de bara misstog sig förra titten, men vi är lika nakna fortfarande. Vi som sitter och fikar diskuterar hurvida de kommer att skynda sig ut, klä av sig eller kanske tillomed fråga nåt. Det visar sig att de är modigare än jag trodde men inte så modiga som vi hoppades på, när de simmat en stund kliver de upp ett tag och efter att ha pratat en stund sinsemellan går de in i ångbastun som är befolkad av idel nakna kroppar. De försvinner dock utan att vad jag ser prata med någon. Dock måste nån ha släppt in dem eftersom vi låser efter att "insläppet" stängt. Nån som var där och har nåt att tillägga?
Med den etnicitet de såg ut att ha kan vi kanske gissa på att de inte berättar hemma vid föräldrarnas middagsbord var de varit. Men vad vet jag, några av de mest liberala människor jag känner kommer från samma håll. Det vore roligt att höra deras egna versioner av vad de tyckte och tänkte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar