Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 2 juli 2009

Dags för lite team bonding?

Nånting som jag tyvärr inte tror skulle funka på mitt jobb då det är lite för många anställda. Men jag kan mycket väl tänka mig att det funkar för mindre arbetsplatser som har tappat gnistan.
Det är alltså en "business psychologist" som tar sig an en reklambyrå som tydligen kände att de tappat gnistan. Som avslutning på en veckas arbete erbjuds kollegorna att jobba en dag nakna på kontoret.
Jag skulle gärna se detta som en del av en kick-off, för det är nåt väldigt speciellt att dela en naken-uplevelse. Man får lätt en speciell relation med de man varit naken tillsammans med. Prova!

1 kommentar:

  1. Kul tanke. En sådan här grej skulle kunna förändra rätt mycket i en grupp mäniskor. Snacka om teambuilding. Vore inte detta något för naturiströrelsen att sno. "Teambuilding konsulter a´la trådlös"...

    Helt seriöst så tror jag på tanken..

    SvaraRadera