Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

onsdag 8 juli 2009

Trevlig läsning...

...speciellt för er som är nyfikna, men inte tagit er till att prova på än.
En lite reklamsmakande artikel, men ändå trevlig och välskriven om hur ett besök på en nudist resort kan te sig.

Sen hade jag tänkt att skriva lite om den här artikeln som tar upp en brittiskas besök på Brummers naken-B&B på Hylteberga gård. Men jag hänvisar helt enkelt till naturisten.se:s recension istället, de säger samma som jag tänkte ha sagt.

Nu har även del 5 av Idagsidans serie Nakenchock (SvD) kommit. Undrar vem den där "Anders" är som inte vågar stå med sitt efternamn, verkar annars vara en kille med koll ;)
Som jag sade tidigare skall jag försöka ta mig tid att skriva nåt om serien när den är klar. Eller så får den tala själv, nyttig är den iallafall.

5 kommentarer:

  1. Tyckte det var lite synd att del 5 inte mötte upp del 4 (som mest verkade handla om att vi måste följa rådande mode, inte visa för mycket hud om vi inte ser "perfekta", ta bort hår på "rätt ställen", osv osv) för att visa att naturister har en mer naturlig och förlåtande syn på människroppen än rådande hysteri (som i mina ögon bara driver på ungdomars dåliga självkänsla).

    SvaraRadera
  2. Jättebra artikel! Skulle dock vara bra om textilare kunde få samma respekt tillbaks. Att skapa förändring genom att bada utan BH i badhus är t ex detsamma som om textilare skulle försöka ta över en nakenstrand... Och ja, Bad utan BH har hänt, och det skapade förändring. Men på fel sätt, anser jag. För vad skulle hända om alla nakenbadplatser plötsligt togs över av folk med kläder, som skrämde bort alla nudister, egentligen? Det är samma princip. Ömsesidig respekt är således ett måste.

    SvaraRadera
  3. Jag var ensam och badade naken på bybryggan. Sedan hörde jag att grannarna kom, så jag tog på mig en handduk.
    Mannen tog av sig alla kläder och skulle gå i vattnet, när det kom fler människor. Han stod kvar och pratade med dem som kom. Det var två grannkvinnor.
    Efter en stund tog mannens fru och de två kvinnorna av sig nakna också. Då fanns det ingen anledning för mig att inte vara naken heller.
    Så då badade vi nakna och pratade med varandra allihop, utan att det var något konstigt med det.
    Jag trodde att det bara var jag hemma i byn som var en sådan där nakenbadare. ibland kan man bli positivt överraskad.

    SvaraRadera
  4. @Angelica
    Ja det hade varit roligare med mera sammanhållning mellan artiklarna. Dock tror jag det kan komma i den sedvanliga sammanfattningen när serien är klar.
    Jag väntar med spänning.

    @Nummerupplysaren
    Topplessbadandet som utfördes av BaraBröst hade ju ett annat syfte och det var att uppmärksamma det helt barocka med skillnader i behandling av män och kvinnor.
    Jag har svårt att tro att bemötandet av en diskret och ickestirrande textilare på nakenstranden skulle likna det bemötande en naken person på textilbadet skulle få. Oavsett hur diskret och oprovocerande den nakna än beter sig.

    @Bengt
    Grattis! Låter som en trevlig och avslappnad upplevelse.

    SvaraRadera
  5. Hej
    TimesOnline reportern skrev ju en förförlig artikel och det har jag talat om. Har vidabefodrat vad Naturisten.se skrev.
    Denna reporter var dessutom svenska och själv naturist (inga vita linjer här inte).
    Märkligt nog har hon inte svarat!

    SvaraRadera