Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

tisdag 9 mars 2010

Jag har sagt det förr...

De är konstiga i det där landet västerut, och det är inte Norge jag pratar om.
Hur farligt kan ett ord vara? Vad väntar de sig skall hända om någon nämner ordet "bröst" eller "tutte" på spanska i media?
Tror de barnen bryr sig? Och i så fall, vad händer? Blir de kriminella?
Religion? Förmodligen till en viss grad, vilket bara måste vara ett missförstånd mellan [sätt in favoritgud här] och de som säger sig vara anhängare.
Jaja, jag antar att jag får återkomma i det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar