Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 19 juni 2008

Dan före dopparedan?

Imorgon är det midsommarafton och jag har känslan av att det inte under någon annan dag sker så många nakenbad som imorgon. De flesta kommer säkert att äga rum under de senare timmarna när den dagslånga konsumtionen av alkohol fått gemene man att slappna av så pass mycket att det går att kasta de sista hämningarna och visa det mest skamfyllda vi har... vår egen kropp.
Lycka till imorgon, jag befinner mig på en plats som enligt prognoserna kommer att vara blöt men knappast locka till bad utan våtdräkt och en rejäl bastu.

En rätt bra artikel i Toronto Star. Artikelförfattaren vågade inte ens efter intervjuerna och visningen ta ett svalkande dopp i pollen, trots det varma vädret.

För er som har vägarna förbi Kanada (Vancouver) och vill pricka in nåt nakenevent så har ni guiden här. En "Årlig kroppsacceptansdag" vore kanske nåt för det svenska förbundet att ta tag i. Ta en bra dag i juli, se till att föreningarna ute i landet sprider information om det och organisera "öppet hus" på våra nakenstränder med representanter som välkomnar och informerar. Kanske nåt föredrag i ämnet? Vad säger ni?

Som avslutning, en artikel om brittisk naturism.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar