Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

måndag 9 juni 2008

Naturism i familjen

Det är ännu ett exempel på dåliga och spektulära rubriker som (miss)pryder en artikel i Mail Online.
Läser man bara rubriken får man lätt uppfattningen att nakenhet i hemmet och speciellt naturism inom familjen är skadligt och dåligt för barnen. Läser man artikeln däremot så får man en annan bild, en där barnen snabbt hakar på när de blir introducerade till idén och där folk kommit över sin dåliga kroppsuppfattning genom att bli mera vana vid att se sin egen och andras nakna kroppar.
Enligt siffror som enligt samma artikel kommer från det brittiska naturismförbundet så har de sett en ökning av informationsförfrågningar på 700%. eftersom jag jobbar nära statistiker blir jag alltid lite skeptisk när jag ser såna fantasisiffror, men är det så så är det ju fantastiskt. För är folk informerade finns det ju chans att de blir ännu mer intresserade och tillslut vågar prova.
För er som vill bli ännu mer informerade kan jag rekommendera dokumentet 205 argument för naturism.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar