Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 25 augusti 2011

Holländsk Sauna

Jag vill minnas att jag tidigare nämnt att jag under min hollandsvistelse provade på att gå till en sauna ett par gånger. Här är en liten film som visar hur det går till och ser ut där. Behöver jag tillägga att det var där jag verkligen fick upp ögonen för det här med social nakenhet.
Filmen i fråga här visar hur det kan te sig i ögonen på en liten pojke som följer med sin mamma dit för första gången.
Vad har ni för nakenerfarenheter utanför stranden, framförallt i sociala sammanhang då?

6 kommentarer:

  1. Det hade varit trevligt om det fanns fler gemensamma saunor nu när det snart är höst och möjligheten att ta sitt sista nakenbad för säsongen har passerat. Hoppas att simbadhus runt om i landet inför gemensamma saunor som komplement till de vanliga.

    SvaraRadera
  2. Instämmer. Har också hoppats på det länge, men det går trögt eller snarare det händer ingenting på det området. Får helt enkelt hålla tillgodo med de gånger badhuset hyrs av den lokala naturistföreningen.

    SvaraRadera
  3. Om ni befinner er i Mälardalen så finns ju massageterapeutena i Västerås.
    De har jag skrivit om här:
    http://livsnaturist.blogspot.com/2010/04/massageterapeuterna-i-vasteras.html

    SvaraRadera
  4. Bor inte i den delen av Sverige.

    SvaraRadera
  5. Bor på Västkusten.

    SvaraRadera
  6. Kolla upp naturisten.se och se om det finns någon förening som hyr simhall under vintersäsongen i er närhet. Annars kanske ni kan dra igång nåt själva, små simhallar kan vara rätt billiga att hyra ett par timmar en helg.
    Lycka till!

    SvaraRadera