Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

fredag 13 november 2009

Ok, det blev inte sista för idag

Här kommer ett tips jag inte bara kunde lämna ute i RSS-widgeten till höger.
Det är en kvinna som gjort ett experiment genom att raka av sig håret för att se skillnaden i bemötande.
Ett citat från texten tycker jag är talande för utseendefixeringen av idag.
My limbs, which I find too skinny, are no more inadequate than my perfectly healthy internal organs - what does it matter as long as they work?
Ja, vad är betydelsen av utseendet på min bukspottskörtel och utseendet på mitt lår, så länge de fyller sin respektive funktion?
Ja, det är väldigt hårddraget av mig och kanske inte en helt igenom korrekt jämförelse men jag tycker det tål att tänkas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar