Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 19 november 2009

Uppföljning på tidigare inlägg

Tidigare skrev jag om hur ett café på Hawaii tog ner foton på överlevare från bröstcancer och hur det var ett hån mot de redan drabbade.
Här kommer en artikel som beskriver det som hände och olika reaktioner på det.
Jag gillar det som sägs på slutet där de beskriver en 10-årig flickas reaktion på bilderna.
Her daughter was looking at the photo and her mother asked her, ‘how do you feel about the photo?’” said Coury. “The girl said ‘it looks like the bumps on her body hurt’ and her mother asked, ‘does it scare you?’ The girl said it didn’t scare her because she could tell that the woman was happy that she was able to survive breast cancer. Adults are the ones who attach all these negative associations, but a 10-year-old gets it, no problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar