Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 12 november 2009

Örongodis

Naturist Living Show är en podcast som produceras av Stéphane Deschênes som äger och driver Bare Oaks Family Naturist Park som ligger utanför Toronto i Kanada.
Jag har tänkt flera gånger att jag skall skriva en recension och rekommendation men det har alltid kommit nåt emellan, förmodligen den där tummen som sitter fast nånstans. Nu är det iallfall dags för nu har jag precis lyssnat på avsnitt 13 (tror jag) och det var riktigt bra.
Stéphane har nu börjat en serie om tre program som skall handla om nakenhet och den mänskliga kroppen. Som vanligt är det ett rätt lugnt tempo, kanske lite segt tillomed men det är såpass mycket bra reflektioner att det inte är nåt problem för mig. Jag ser fram emot de övriga avsnitten i denna mini-serie. I det första avsnittet pratar han om Seinfeld och hur de tar upp nakenhet och hur det speglar våran syn på den mänskliga kroppen. En intressant sak han tar upp är frågan om Seinfeld skrattar med eller åt oss.
Sen dissikerar han en reality-show som så vitt jag vet inte letat sig hit än och det är Dr 90210 som handlar om en plastikkirurgiklinik i Beverly Hills och hur de åtgärdar konstruerade problem. De påstår sig tydligen vara "Psykologer med knivar" vilket jag tycker låter riktigt otäckt. En talande situation i showen verkar vara när en transgender-person skall få sina (kvinnliga) bröst bortopererade som ett steg i sin förändring. Personen hade gått igenom hela hormonbehandlingen och hade manliga drag. Innan operationen filmades han och då var givetvis bröstvårtorna utsuddade, det var ju trots allt kvinnliga bröst fortfarande, under operationen likaså. Efter-bilderna däremot var helt ocensurerade, för då var det ju manliga bröstvårtor, fast samma...
Jag vill rekommendera er att prenumerera på denna podcast, eller om ni hellre vill det så kan ni ladda ner avsnitten var och en för sig och lyssna på. En del avsnitt kanske inte är så jätteintressanta men då är det bara att hoppa till nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar