Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

måndag 2 november 2009

Nakenfest

Ja, efter ett par veckor utan tid att uppdatera eller skriva nåt speciellt så var det dags för NF Badstugans höstfest på Delfinen ute i Hågaby i utkanten av Uppsala. På rätt sida stan för oss så hade vi inte varit sena hade jag cyklat. Det som var lite smolk i bägaren för vår del var att minstingen blev sjuk så det blev bara jag och storebror som åkte. Dock tror jag inte att han hade nåt emot det, det brukar vara uppskattat att få en förälder för sig själv ett tag.
Vi anlände strax efter kl 15 och kom ganska snabbt in till bassängen och det var inte nån tvekan hos sonen, det var bada som gällde.
Enligt uppgift var vi strax över 30 personer som badade, spelade volleyboll (inte alla) och intog knyt-buffé på bassängkanten. Umgänget var som förväntat avslappnat och vattnet var behagliga 34 grader enligt badhusets skyltar. Bassängen på Delfinen tillåter inte några större möjligheter till motionssim, men det var ju heller inte meningen denna kväll. Som jag uppfattade det fick alla plats och ingen behövde trängas.
Det som glädje mig extra var att det dök upp lite nya ansikten, inte för att jag har nåt emot de gamla vanliga men det är roligt att se fler som insett det sköna i att slippa kläder när det inte behövs. Speciellt nöjd blev jag över att stifta bekantskap med ett par som kom med sina små tvillingar. De hade tydligen varit aktiva tidigare, innan vi kom med i gänget och innan de fick barn, nu hade dock barnen vuxit till sig så pass att de vuxna fått energi nog att komma med igen. Jag förstår dem, även om inte vi har tvillingar. Vi kanske kan bli lite famlijer ute i Fjällnora till sommaren då iallafall.
En annan sak som kändes hoppfullt var att det dök upp folk från vida omkring, jag hörde folk prata om Arboga och Eskilstuna bland annat, jag vet även att det kom en kontingent från Den Kungliga Hufvudstaden som ingav hopp om en föryngring. Jag var dock för upptagen med att oroa mig över en överentusiastisk treåring på djupt vatten för att hinna prata någon längre stund. Jag förstod dock ryktesvägen att det finns en drivkraft och positivism som jag gärna skulle vilja samarbeta med. (Tror du vet vem du är, hör gärna av dig.)

Nu ser jag fram emot luciabadet den 12:e December då vi har andra planer den 21:november då nästa bad på Svettis äger rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar