Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 20 maj 2010

Friheten!

Hade planer idag som gjorde det möjligt att kolla upp Ågesta
naturistbad söder om Farsta i Stockholm.
Efter jobbet satte jag mig på det av SL anvisade pendeltåget mot
Södertälje. Efter lite byten och egna klantigheter så kom jag fram
till hållplatsen Rödmossevägen vilken är den ni skall sikta på om
ni knappar er fram på SL:s reseplanerare. Därifrån var det väl bara
att knata in i skogen och följa strandlinjen. Till slut öppnade sig
en grön gräsmatta där det låg folk i full frihet och njöt av sol
och värme. Vilket paradis. Om jag skall försöka vara objektiv i min
bedömning så var det väl, som vanligt, lite gubbigt om man ser till
ålder och kön på de som var där. Men samtidigt var jag inte ensam
under 40 och det fanns kvinnor så de skriverier jag sett om att det
bara skulle vara "gamla bögar" där verkar inte ha med verkligheten
att göra. När jag gick ner till stranden såg jag tillomed
kvarglömda barnleksaker så ibland lär det finnas barnfamiljer där.
Mycket barnvänlig strand för övrigt. Om det inte vore så långt på
fel sida om stan så skulle jag ta med mig hela klanen dit.
Så här efter jobbet var det perfekt. Lätt att ta sig till nu när
jag vet att jag skall undvika Huddinge och sikta på att byta i Farsta
istället.
Eftersom det var första gången för säsongen för mig kände jag mig
lite för rastlös för att bara ligga ner. Jag ville röra på mig och
känna friheten, speciellt när jag visste att jag hade en tid att
passa. Jag vet inte om det varit ok att dansa omkring och utstöta
sommarskrik på gräsmattan, men god knows att jag ville.
Vattnet får nog vänta ett tag till på att jag skall doppa mig då
jag är en obotlig badkruka.
Hit vill jag återvända fler gånger. Det var så enkelt att ta sig
hit och bara släppa jobb och vardag med kläderna, ligga och titta upp
i björkarna och känna vinden.
Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar