Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

torsdag 6 maj 2010

Predikant

Jag lade upp ett citat häromveckan som jag kände mig lite träffad av.
Nudister bara gillar att vara nakna medan naturister gillar att vara nakna och ge föreläsningar.
Så det är väl så att jag är naturist då...
Lite av det här yttrar sig i den här bloggen och resten i det att jag gärna vill berätta för ett hittills fåtal utvalda hur mycket jag tycker om fenomenet social nakenhet. Jag vet att jag tröttar ut er, det är förmodligen därför jag inte lyckats omvända någon än. För det är ju lite det man vill som evangelist, man vill frälsa någon annan med, man vill få någon annan att inse det sköna i det man håller på med och jag är övertygad om att det inte bara gäller mitt område utan kan gälla vilken livsåskådning eller hobby som helst. Man vill ju på något sätt få bekräftelse på att det man valt och det gör inte är fel, there's safety in numbers.
Eller förresten, en frälsning kan jag ju räkna hem och det är ju min fru, jag antar att jag inte får räkna mina barn.
Vi får se vad sommaren har att bjuda på.

Hur många har du lyckats "omvända"?
Eller har du själv blivit frälst?
Berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar