Innehållsdeklaration

Tanken, i den mån den finns, är att skriva av mig om kroppsfixering, nakenhet, självkänsla, perfektionism, reklam- och mediainflytande, jämställdhet, sexualisering och annat jag tycker om att skriva om.
Det dyker även upp diverse länkar till saker jag snubblar över.
Är tyvärr inte så frekvent uppdaterad längre, dock enstaka inlägg och scheman för hyrda bad i Uppsala.

onsdag 26 maj 2010

Hur blir man nakenbadare?

Enligt den lilla undersökningen jag har kört här i marginalen så har tre av sex röstande vuxit upp med naturism medan 2 gav sig in i det tillsammans med en annan nybörjare och en gav sig ut på egen hand. Jag trodde det skulle vara fler som hade blivit introducerade av sina respektive, det verkar ju vara det vanliga annars.
Och tittar vi på hur folk enligt samma undersökning vill bli introducerade så ser det lite annorlunda ut, där tillät jag flera möjliga svar så presentationen blir lite svårare. Det alternativ flest kan tänka sig är iallafall att leta information och ge sig ut på egen hand, 4 av 9 klick hamnade där. Två klick var fick att bli introducerad av en vän och att ge sig ut med en annan nybörjare. Ett klick hamnade på att bli introducerad av sin partner.
Så jag fortsätter att försöka ge ut information här så gott jag kan och tillgodose de som vill ge sig ut på egen hand. Finns det nån som känner att de vill ha nån med sig så är det bara att höra av sig så får vi se vad vi kan ordna.

Nästa fråga kommer nu naturligt: Hur har du introducerat nån till naturism?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar